楊校長:夾硬做曬所有練習,多數無好結果﹗

那些年,與楊校長有一面之緣,大談教學之道。闊別多年,加上疫情,已經有好耐無跟校長傾下計。今日睇到一篇校長於《香港01》的一篇有關「在正式回校上課前,家長又可如何協助孩子好好準備?」之文章,很想跟大家分享,內容以下:

保良局王賜豪(田心谷)小學前校長楊偉賢先生建議,家長不妨緊貼學生進度。「在家學習,變成係家長最直接接觸小朋友。可以跟貼啲學校派俾小朋友嘅嘢,可以多陪伴的話,多提點小朋友要認真學習。」他認為家長可善用補充練習及教育電視資源。「坊間有唔少補充練習,疫情以來市場亦出現變化,有啲補充會電子化,小朋友做完題目後,電腦自動核對。家長可從中知道小朋友做成點,錯啲乜嘢,掌握多點學習進度。每個學生進度唔同,更好係選擇不只操練,還可提綱挈領、教返佢重點嘅練習,幫小朋友加快追趕進度。」

他直言,家長不是專業的教育工作者,對於如何善用教材,必然有一定限制,亦建議家長可善用教育電視資源。「教育電視內容緊扣學校課程,近年亦有個新發展,唔再係90分鐘一個節目,會將佢切碎成video clip(短片),5分鐘一個重點,再配合補充練習,不會花太長時間,小朋友會更有動力。」

他表示,這段時間家長可讓孩子複習上一學年的內容,但他提醒,學習需時刻以興趣先行,家長要有所節制。「唔好一次過掟十樣嘢俾佢做,咁樣係好傷害!亦唔好有一種心態,覺得買咗本練習返嚟,唔用盡佢就蝕底。你個目標係想幫小朋友,唔係害咗佢,迫佢夾硬做晒,多數無好結果,會令佢抗拒學習。」

他坦言,現時不只香港人有抗疫疲勞,家長亦有「停課疲勞」,「日日陪太子讀書,相當吃力。」又指不論師生亦需有心理準備,疫情將不斷反覆,不定時的網上及實體教學將會是常態,發掘不同的學習方式,可令學習趣味更大。